torsdag den 17. november 2011

James Cameron leder efter en ung skuespillerinde

Den 16. november 2011 skrev vi følgende på vores hjemmeside:






James Cameron leder efter en ung skuespillerinde




Opslaget fra d. 9. december 2005

"Titanic"-instruktøren James Cameron leder efter en ung skuespillerinde med helt specielle kvalifikationer. 

Den unge kvinde skal have titelrollen i hans længe ventede nye film "Battle Angel", og den opgave kræver, at hun er både smidig, yndefuld, atletisk, har øre for dialekter og er mellem 16 og 25 år.

Den slags talenter hænger åbenbart ikke på træerne i Hollywood, for instruktørens samarbejdspartner Mali Finn Casting annoncerer på internettet efter kvinder, der kan leve op til de mange krav. Interesserede skal melde sig senest den 19. december.

Indspilningen skal efter planen begynde i februar, så Cameron er ved at have travlt med at finde sin hovedperson. 

"Battle Angel" er baseret på en japansk tegneserie, der udspiller sig i det 26. århundrede og handler om en 14-årig kvindelig cyborg ved navn Alita.

Science fiction-thrilleren bliver den Oscar-belønnede instruktørs første biograffilm siden "Titanic".

Er du tilmeldt DASK nyhedsbrev fra hjemmesiden vil du få mailet ansøgningsskema direkte ;-)

God Jul og Held og lykke med ansøgningen


(Ja, desværre... datoen snyder. Opslaget var fra dengang tilbage i 2005 hvor vi fik en forespørgsel af de mere spændende, sidenhen har vi haft flere af slagsen, bla. Pirates of the Carrabean. Vi havde 2 piger til casting i New York. Sidenhen har vi udviklet CastSelv.dk og fra årsskiftet har vi store forventninger til endnu et koncept der kan sætte skub i de internationale forbindelser) 




-----------------------------


Korrekt, overskriften lokker folk til at læse nyheden. Det er hensigten med alle overskrifter, de skal fremme, inspirere og vække nysgerrighed på indholdet, men de må ikke lyve. Det kan være gradbøjninger af sandhenden, som denne nyhed vel er, fordi man har en forventning til at der søges skuespillere til en ny film.


Opslaget her er et godt eksempel på hvordan en overskrift kan påvirke vores underbevidsthed til at læse over noget og læse noget nyt ud af konteksten.


Vi skriver helt i starten af opslaget at dette er fra den 9. december 2005 med fed skrift. Vi slutter opslaget med en tekst i en skarp rød farve for at tydeliggøre, at det var et gammelt opslag, men at vi fik 2 til casting på denne rolle. Envidere fortæller vi, at der kan forventes at komme mange flere af denne type roller fordi vi har udviklet CastSelv.dk og kommer med et spændende koncept i det nye år...


Det er derfor alligevel interessant at vi får flere tilmeldinger til vores nyhedsbrev end vi plejer, masser af efterspørgsler om materiale via mailen og opringninger.


Interessant lille eksperiment.




Klik her på linket og vi henviser dig til nyheden, men vi har set os nødsaget til at tage den røde tekst up front, fordi folk læser forbi denne del også.






http://www.dask-online.dk/2010/nyhedsmodul.asp?id=1409 




Mvh
Tommy Duus


http://www.facebook.com/daskonline 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar