fredag den 7. november 2014

Den gode og den dårlige statistoplevelse!

Vi sender mange statister på opgaver hvert år, ja faktisk næsten dagligt. De fleste får sig heldigvis en god oplevelse og vil mere end gerne være med igen. Men der er desværre også dem som siger det modsatte. Når man i de fleste tilfælde selv afholder alle udgifter og skal tage fri fra arbejde, mod to biografbilletter i den anden ende, er ens forventning naturligvis en god oplevelse retur.

Grundlæggende skal man i sin kommunikation forventningsafstemme. Hvis ens oplevelse ikke lever op til den forventning man har til opgaven, bliver man skuffet og omvendt overrasker den bliver man mere end positiv. Sådan er det med alt, også med statistoplevelser.

Hvad kan man så forvente på optagelser?

Kan man forvente, at snakke og spise frokost med skuespillerne, drikke kaffe med instruktøren og måske få en replik eller to. Være sikker på at være synlig i filmen, så familien kan genkende en eller komme med på holdbilledet og bliver krediteret i rulleteksterne. Nobe, sorry der... Men det hænder, at der er plads, tid og overskud til mange af disse ting, med undtagelse af holdbilledet og rulleteksterne.

Så nej. Forvent i stedet ventetid og til tider kold kaffe, sparsom catering og regnvejr.

Det, der dog kan rede alle en god oplevelse er hvis du kommer i godt humør. Det smitter. Men det fordre naturligvis også at din modtagelse fra produktionen og statistkoordinatoren er god, og at du er velinformeret. De fleste kan godt tåle ventetid, hvis de ved hvorfor de venter og hvor lang tid de kan forvente at vente.

Dårlig informationsniveau sammenholdt med ventetid, kold kaffe og tørre sanwich er en dum cocktail. Humøret falder og det samme gør oplevelsen.

Opdateres...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar